می‌دونی آدم واسه زنده موندن به چند تا بغل در روز نیاز داره؟ چهار تا. یعنی من هر روز به اندازه چهار تا بغل از زنده موندن عقبم.

جملات سوس ماستی. این حرف‌ها چرت و پرته بابا.

چرا دست از سر پری‌های دریایی برنمی‌داری؟ الان دارم از سایرن حرف می‌زنم. باهم فرق دارن. سایرن معادل فارسی خوبی نداره. افسونگر؟ نمی‌دونم، شاید. فرق پری دریایی با سایرن چیه؟ پری دریایی ناز و مهربونه، ولی سایرن ترسناکه. آواز می‌خونه و عاشقت می‌کنه و عقل و هوشت رو می‌بره؛ با خودش می‌کشدت تا ته ته ته دریا.

می‌خوای باهام بیای؟

من دستم رو زدم رو شونه‌ش، ولی برنگشت. چند بار صداش کردم. گفتم تو رو خدا من رو رها نکن. تو رو خدا، خواهش می‌کنم. من نمی‌تونم، بدون تو نمی‌تونم. ولی اون هیچی نگفت. اشکش رو دیدم که چکید رو زمین، ولی خب برنگشت.

منم دنبال اون سایرن رفتم. زیر آب، بهم گفت نفس بکش، ولی من محکم هردو دستم رو روی دهنم فشار دادم و چشم‌هام رو گشادتر کردم. گفت نفس بکش روانی، الان می‌میری! ولی من نمی‌خواستم، نمی‌تونستم دست‌هام رو از جلوی دهن و بینی‌م بردارم.

اون پایین همه‌چی تاریکه، خیلی تاریک. 

۱۲ ۰