_سلام به همه خواننده ها و بیننده های عزیز برنامه عصر به خیر با سولی.
امروز یه بار دیگه خانم دکتر رو دعوت کردیم، چون مثل این که برنامه پیش برای خیلی از مخاطبا جالب بوده و مدام به ما پیامک می رسید و همه تون درخواست داشتید ایشون رو دوباره دعوت کنیم.
خب، خانوم دکتر، اگه صحبتی با بیننده ها و خواننده ها دارید، بفرمایید.
+بله، من هم سلام می کنم به همه شما عزیزان، خوشحالم که باز هم این فرصت رو دارم که در کنارتون باشم.
_خب خانم دکتر، موضوع این برنامه ما شادیه.
+بعله، شادی موضوع خیلی خاص و حساسیه.
_خب می خواستیم بدونیم که آیا شما توصیه ای چیزی برای مخاطبان ما دارید؟
+خب قطعا، هرچی نباشه من سالهاست که درمورد موضوعات مختلف تحقیق و پژوهش می کنم. به طور مثال همین موضوع شادی، خیلی مهمه و آدمای تازه کار و بی تجربه اغلب خودشون رو به دردسر می ندازن.
_خب، موضوع داره جالب می شه. بیشتر توضیح بدید لطفا.
+بله حتما. ببینید، اولین قانونی که درمورد شادی وجود داره، اینه که نباید ابرازش کنید.
_راستش من درست متوجه نشدم. مگه شادی برای ابراز کردن نیست؟
+(با خنده) نه عزیزم، اشتباه نکن. ما که درباره کارتونای والت دیزنی صحبت نمی کنیم، توی زندگی واقعی، ابراز شادی خطرهای بسیاری رو برای شما درپی داره.
_مثلا چه خطراتی؟
+خب من از خفیف ترین خطرها شروع می کنم. موضوعی که هست اینه که هرکس راه مخصوص خودش رو برای ابراز شادی داره. یکی می خنده، یکی دست می زنه، یکی می رقصه و غیره. اگه راه شما، همون خندیدنه، این خطر شاملتون نمی شه، البته به شرطی که خیلی بلند یا وحشیانه نخندید، همون عادی ش کفایت می کنه. اما اگه راه دیگه ای برای نشون دادن شادیتون دارید، کمترین خطری که می تونید گرفتارش بشید، اتهام جنونه. کافیه شما یک بار در مقابل انظار عمومی، به شیوه خاص خودتون شادی کنید تا همه فکر کنن که شما مشاعرتون رو از دست دادید.
_خب بله، من هم با شما موافقم، اما اگر راه ابراز شادیمون معمول باشه در امانیم دیگه، درسته؟
+از این اتهام در امانید، اما متاسفانه باید بگم که خطرات بزرگتری روبروتونه. بارزترین نمونه اون، اینه که تمام کائنات دست به دست هم می دن تا خنده هاتون رو زهرمار کنن. البته من در مجله اختصاصیم قبلا به این موضوع اشاره کرده بودم.
_خب خانوم دکتر، زمان برنامه ما کم کم داره تموم می شه، به عنوان سوال آخر، یعنی شما دارید می گید که ما کلا نباید شاد باشیم؟
+ببین عزیزم، اگه توی این دنیا موضوعی برای شادی پیدا کردی، فقط به یه راه می تونی خودت و اون موضوع رو از انواع و اقسام خطرات دور کنی. و اون یه راه هم ابراز شادی به یه راه فوق غیرمعموله، که هیچ کس هم متوجه نشه این حرکت در واقع ابراز شادیه.
_متوجه نشدم، شیوه ی خاصی مدنظرتونه؟
+صد درصد، من چندین راه پیشنهادی دارم. به طور مثال، می تونید راه برید، یا بدویید. اون قدر بدویید و بدویید، تا دیگه پاهاتون رو حس نکنید. یا مثلا در اتاقتون رو قفل کنید، همه رو از خونه بیرون کنید و یه آهنگ خیلی شاد بذارید و باهاش خوشحالی کنید. اما موثرترین راه، متروسواری یا کتاب خوندنه. البته گاهی پیش میاد که این راه ها روی برخی جواب نده و در اون صورت،...
_خانم دکتر، من واقعا از قطع کردن حرفتون عذر می خوام، اما وقت برنامه تموم شده. خوانندگان و بینندگان عزیز، تا برنامه بعد، همه تون رو به خدای بزرگ می سپریم. بدرود.

پ.ن. قسمت اول رو می تونید از اینجا بخونید.
۱ ۰